Poradnia okologiczna.

Zachęcamy do wizyt kontrolnych. Żadne sygnały nie powinny być ignorowane. Wczesne interweniowanie w niepokojących sytuacjach gwarantuje sukces w walce z chorobą!

Lekarz onkolog rozpoznaje i diagnozuje ewentualne zmiany chorobowe (choroby nowotworowe) oraz ustala ich dalsze leczenie. Chirug onkolog usuwa natomiast znamiona nowotworowe oraz kwalifikuje pacjentów do operacji z zakresu chirurgii onkologicznej. Wykonuje biopsję cienkoigłową, diatermię (wycinanie elektryczne), krioterapię (wymrażanie), usuwanie skalpelem itp. Udziela również konsultacji oraz zajmuje się opieką nad pacjentami po operacji.
Obaj specjaliści wykonują badanie ultrasonografem. W przypadku samego podejrzenia choroby oraz badania przesiewowego używa się podręcznego sprzętu ultrasonograficznego USG Philps.

Lekarz onkolog rozpoznaje i diagnozuje ewentualne zmiany chorobowe (choroby nowotworowe) oraz ustala ich dalsze leczenie. Chirug onkolog usuwa natomiast znamiona nowotworowe oraz kwalifikuje pacjentów do operacji z zakresu chirurgii onkologicznej. Wykonuje biopsję cienkoigłową, diatermię (wycinanie elektryczne), krioterapię (wymrażanie), usuwanie skalpelem itp. Udziela również konsultacji oraz zajmuje się opieką nad pacjentami po operacji.

Zmiany skórne

Nie należy zapominać o kontrolowaniu zmian skórnych. W niektórych przypadkach – oprócz konsultacji dermatologicznej – ważne jest również badanie dermatoskopem przez onkologa. Lekarz jest w stanie określić, na ile pieprzyk lub zmiana skórna są niebezpieczne oraz czy, i w jaki sposób, kwalifikują się do usunięcia.

Biopsja

Lekarz pobiera wycinki do badania histopatologicznego również z takich części ciała jak plecy czy powieki, na których często pojawiają się zmiany skórne w postaci odstających pieprzyków.

Węzły wartowniki

Onkolog błyskawicznie weryfikuje stan nowotworowy poprzez punkcję węzłów wartowników (są to węzły chłonne, dające w przypadku choroby najszybsze sygnały). Badanie wykonywane jest pod kontrolą ultrasonografii.

Elastografia
i mikrokalcyfikacja

Elastografia wraz z mikrokalcyfikacją są dwoma odrębnymi oprogramowaniami, które potrafią w bardzo precyzyjny i innowacyjny sposób wyodrębnić ogniska patologiczne w organizmie człowieka. W naszej klinice posiadamy ultrasonograf Toshiba Aplio M X wyposażony w obydwa systemy stosowane w celu weryfikacji nowotworów łagodnych oraz złośliwych.